marți, 13 octombrie 2009

Sinteza zilei - Circul e in oras


Lume, lume, circul a venit in oras! Lume, lume, hai sa vezi minunatia! Hai, vecine, lasa treaba si hai sa ne strangem cu totii sa vedem nemaivazutul! A cazut Boc. Boc a facut poc. Boc e pa pa!

Stiu, o sa spuneti acum ca Boc a cazut acum cativa ani, in direct (poate doriti sa revedeti ), la Andrei Gheorghe in emisiune. Nu nu, acum a cazut de la Palatul Victoria, la fel de in direct si live, in fata ochilor dumneavoastra avizi de circ. Ca sa va spun sincer, ma durea drept undeva de inca o motiune de cenzura, de inca o felie de circ ieftin, de inca o lupta intre partide. Dar pe la ora 4 ma abordeaza un prieten francez, pe mess, si-mi spune ca ne-a cazut guvernul. Dupa ce i-am explicat cam ce parere am eu despre guvern, am zis ca e frumos sa ma uit si eu la un tv, sa nu fiu mai putin informat decat prietenul asta. Bine, intai de toate am incercat site-ul Antena3, dar nu prea mergea, pesemne erau prea multi interesati de situatia politica. Resemnat, am deschis televizorul si distractia a inceput. Reportaje in direct din Parlament, imagini de la Cotroceni, interviuri cu diversi, tot arsenalul unui circ respectabil. Aha, sa vezi diseara ce frumos o sa fie, chiar merita sa mai ies din starea de lene care m-a cuprins.


Si da, cata dreptate am avut. Intai de toate m-am uitat la Nasul, ca sa vad opinia lui Base. Am inteles si eu despre ce a fost vorba, despre parlamentarii care n-au vrut sa renunte la pensii. Este ca nu v-ati prins nici voi? Nuu, n-a fost o simpla lupta pentru putere intre partide, lupta care de altfel nu ne priveste decat cel mult datorita faptului ca se cearta pe banii nostri. Nu, stimati cititori, balaurul cel urat de Parlament a invins-o pe Alba ca Zapada si pe piticul sau preferat. Daca as mai avea 2 ani, poate ca m-as revolta, dar ce pacat, am depasit momentul.

Si iata cum m-am mutat la Sinteza Zilei, ca sa auzim opozitia libera. Voi va dati seama cat material au avut Gadea si compania in seara asta? Va dati seama cata ura fata de Base s-a acumulat pana acum si cata din aceasta ura a fost oarecum razbunata prin rezultatul motiunii de cenzura? Ca sa dau un exemplu tampit, dar oarecum asemanator: e ca si cum un copil e batut, scuipat, imbrancit de un golan din clasele mari. Ce naiba sa-i faca, se duce si el la o distanta sigura si ii zice de ma-sa. Dar si cand asupritorul se impiedica si isi rupe piciorul, cata bucurie in stare pura se revarsa, cum s-ar mai duce el sa-i mai arda un picior in gura. Ei bine, ca sa fiu absolut sincer, ma asteptam ca aceasta bucurie sa se vada mai bine la emisiunea cea mai comentata pe acest blog. Dar nu, petrecerea continua, dar continua in acelasi stil, incrancenat, plin de ura. Bine, sa nu intelegeti ca nu e amuzant, mai ales cand nu esti implicat emotional, doar observ si eu ca femeia simpla.


M-am bucurat totusi de proclamarea zilei in care dusmanul public, Base cel Atotputernic, a primit o lovitura directa. Acum, stau si eu ca proasta-n targ si zic, dar oare Base si-a luat-o sau a luat-o intentionat? Ce am observat pana si eu, neinteresat fiind de viata politica, este ca tatucul de la Cotroceni este the master of puppets in ceea ce priveste certurile, intriga, bagatul cozii, starnitul mustelor si asa mai departe. Poate ca si de asta inca il mai iubesc unii, pentru atitudinea asta de razboinic, dar in acelasi timp priceput si in treburi de curte. Si atunci vin si spun: oare nu e prea devreme pentru aruncatul caciulilor in aer, in semn de bucurie? O fi, cine sa-i mai stie...

Astept totusi raspunsul de la Cotroceni, nu de altceva, dar ar fi trist ca circul sa se termine atat de repede. Economia e undeva sub pamant, "norocul" e cu imprumutul FMI, naiba stie de unde l-om da inapoi, numarul somerilor creste in fiecare zi, pensiile s-or mai plati cateva luni, spitalele avi de ele, regulile in scoli se schimba de trei ori pe an. Pai si-atunci nu e buna vorba lui Badea, macar circ sa avem.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu