joi, 12 martie 2009

05 Februarie 2009 - Sterling il bate pe VanDamme



Scandalul celor care au dobandit drept de exploatare asupra resurselor naturale din Marea Neagra. De asta s-au ocupat domnii de la Sinteza Zilei in seara asta.


In primul rand, tin sa va anunt ca ora de incepere a emisiunii s-a modificat, acum va puteti bucura de stimabili de la ora 21.30. La naiba, se pare ca ratingul este pe placul celor de la Antena, asa ca le-au mai dat o jumatate de ora sa ne incante.


Gata, chestiunile administrative epuizate, trecem la discutia din seara asta. Acum doar doua zile, vorbeam cu cineva despre hotararea prin care Romaniei i s-a recunoscut dreptul asupra Insulii Serpilor. In discutia respectiva, anticipam ceea ce s-a intamplat, dar, trebuie sa recunosc in cel mai sincer mod, nu ma asteptam ca baietii sa fi rezolvat deja. Trebuie sa fii de-a dreptul naiv sa vezi vreun motiv de bucurie sau de vreo mandrie nationala atunci cand tara asta castiga ceva. Trebuie ca esti fie pe alta lume, fie cel mai optimist dintre optimisti astfel incat sa crezi ca vei castiga ceva din asta. In fine, sper ca cei care intra pe-aici nu fac parte din aceasta onorabila categorie. Revenind la discutia de care pomeneam, de cand am aflat despre “victoria” Romaniei, am spus ca in cel mai scurt timp se va rezolva totul, resursele respective vor fi concesionate contra unui comision gras si sanatos. Dar vai mie, ma vad nevoit sa recunosc, am facut si eu parte din acea categorie de care faceam vorbire, a naivilor incurabili. Oamenii astia care “ne conduc” ma surprind inca o data, la modul negativ, evident. De cate ori spun ca nu se poate mai rau de atat, iata ca primesc direct dovada ca orice se poate si cu adevarat Romania este tara tuturor posibilitatilor. Daca nu sunteti la curent, concesionarea se facuse dinainte, pielea ursului fusese deja vanduta si iata ca in cazul asta a si valorat ceva, chiar destul de mult, vreo cincizeci de miliarde de dolari se spune. Vi se pare mult? Vreti sa calculati cate vieti v-ar trebui ca sa castigati banii astia?


Dar cui i s-a facut cadoul inca dinainte de aflarea hotararii respective? Pai cui, unei companii serioase, respectabile, cotata la bursa din Toronto , avand un (1) angajat. Nu, domnule, nu e vorba de Shell sau vreo alta companie de doi bani. Nu e vorba nici macar de exploatarea respectivelor resurse de catre statul roman, in mod direct. Nu. O companie one-man-show, cum s-ar spune. Nu-i asa ca va bucurati ca traiti in tara asta, unde distractia e asigurata in mod continuu? Dar ma gandesc si eu asa, ca cetateanul simplu, daca profitul ipotetic este de aproximativ cincizeci de miliarde de dolari, iar un comision obisnuit este de, sa zicem, 10%, cat a incasat cel care a semnat in favoarea acestei firme? Hai ca socoteala asta pot s-o fac pana si eu, e vorba de cinci(5) miliarde de dolari. Ma gandesc asa, cum e criza economica, o fi facut omul vreo reducere sau, mai stiu eu, primeste banii in rate? Daca as fi eu omul asta de care vorbesc, ipotetic vorbind, evident, ce-as face eu cu cinci(5) miliarde de dolari picati din cer? Ma rog, raspunsul n-ar trebui sa fie decat unul singur, The One, cum ar spune smecherii: m-as cara dracului din Romania . Si apropo, chiar daca n-ati primit din senin o suma d-asta, si nici macar mai putin de atat, sfatul meu este acelasi si cred ca ma repet, dar e in scop stilistic: carati-va dracului din Romania.


Gata, am terminat analiza asupra situatiei despre care se discuta in emisiunea lui Gadea. Sa ne intoarcem la ce s-a intamplat de fapt la Sinteza Zilei. Am avut cativa invitati de seama, dar nu si pe celebrul idol al telespectatorilor, musiu Stan. Pot spune ca mi-a lipsit din nou si ma intreb de ce ma face sa sufar. Ce treaba are, domnule, si de ce nu vine in fata noastra, cu laptopul in fata? Gadea, fa ceva si adu-l inapoi, si-asa l-am pierdut pe domnul Cristoiu, de-abia mi-am revenit din durerea sfasietoare, nu cred ca as mai rezista inca unui soc. In studio au fost niste domni deosebiti, care ne-au explicat inca o data in ce fel ne fura indivizii votati de noi. Bun, m-am inclus in chestia cu votatul in scop stilistic, din nou, mi-am revenit de ceva timp din entuziasmul de a pune stampila peste o hartie care valoreaza mai mult decat persoanele trecute acolo. Dar unii dintre oameni persista in aceasta eroare, fie din naivitate, fie din interes. Revenind…stiati ca va fura astia? Sper ca da. Va intereseaza cum va fura? Poate doar dintr-o curiozitate de a intelege niste mecanisme. Putem schimba ceva? Hmm, eu nu prea cred. Se spune ca democratia ne ofera sansa de a alege persoanele care sa ne reprezinte interesele. V-a reprezentat cineva interesele dintre astia care s-au perindat la putere? Inclin sa cred ca nu. Si daca asa este, oare democratia are o problema sau noi avem o problema? Iar la intrebarea asta eu as inclina spre partea a doua, pentru ca sistemele alternative democratiei nu prea imi sunt pe plac.


Ok, cam despre asta s-a vorbit la Sinteza in seara asta. Concluzia este foarte simpla, au mai furat baietii ceva. Cum au furat, ce au facut, cat castiga ei din asta…Intrebari, intrebari, unele cu raspuns, altele fara. Stam ca prostii in fata televizorului, ne uitam, auzim, ne revoltam pe moment, eventual scriem ceva pe vreun forum, facem asta cateva zile si gata. Ne-am plictisit, am uitat, am trecut la altceva. Nimic nu se schimba, fiecare isi vede linistit de treaba lui, tu de a ta, ei de-ale lor, peste ceva timp mai vedem iesind vreun scandal, dar uitam din nou. Cumva doar mie mi se pare ca asta se aseamana mult prea mult cu scandalurile mondene? Mai tineti minte cazul doctor Tranca? Dar FNI? Mai discutati pe la birou despre Tarky si Traistariu? Dar despre Caritas? Si tineti cont, astea au fost cazuri mult prea discutate si unele, nu chiar atat de vechi, dar credeti-ma, sunt tone de pseudo-scandaluri despre care nici nu mai stiti ca s-au intamplat.


Concluzia cred ca nu poate fi decat una: daca nu puteti pune in aplicare sfatul anterior*, atunci incercati sa va traiti viata si sa va tineti cat mai departe de oricare dintre institutiile acestui stat. Va va fi mult mai bine, va garantez.




*Carati-va dracului din Romania !

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu