joi, 12 martie 2009

26 Octombrie 2008 - Magda vrajitoarea



Hai frumoaso, chiparoaso, vino sa-ti gheceasca tanti vrajitoarea, mama la toate alea rele si la alea bune, care m-a chemat pe mine Teo la ea, la emisiune, de i-am ghecit de noroc si de nenoroc. Hai frumoaso, ca te vad sfioasa, baga trei cruci si taie cartile. Taie-le, manca-te-ar mama, sa castigi inel cu diamant la euforia aia.


Nu intelegeti ce va spun, este? Credeati ca discutam despre o emisiune normala la cap…Va inselati, asta e, habar n-aveti. Pai sa va spun eu, ca de asta ma sacrific pentru voi si ma uit in fiecare duminica seara, la Cristi Pascu si la minunata emisiune de la Euforia tv. Ei bine, ca in orice productie care se respecta, finalul a fost de-a dreptul palpitant. Magda Ciumac a fost eliminata. Va rog, va rog, reveniti-va din plansetele deznadajduite pe care le aud! S-au lepadat de ea ca de o masea stricata, dupa ce si-au facut treaba si a auzit lumea de Inel cu diamant. Pai asa e frumos, mai pseudo-producatorilor tv? Aruncati o intreaga natie in disperare fara nici o remuscare? Voi stiti ce se petrece in sufletul telespectatorului indragostit de Magda?


Si pentru ca am adus vorba de dragoste, aflati voi ca Magda este indragostita. Nu, domnule, nu de Tolea sau de Ogica, de Calin Fusu. De milionar, da. Si de ce n-ar fi indragostita, ce, ea nu e om ca toti oamenii, ea n-are sentimente? Oare Magda n-are dreptul sa se indragosteasca si sa fie iubita? Ce, Magda nu e ca noi toti? Oare daca Magda se inteapa la deget, nu-i curge tot sange? Dar oare daca Magda nu mananca la pranz, ei nu i-e foame? Si daca Magda se impiedica si cade, oare pe ea n-o doare? Dar cine e Magda, Chuck Norris? Ei bine, nu e, si de asta suferinta unei persoane ca noi toti ne doare cu atat mai mult. Si vorbind de suferinta, aceasta este si mai mare cand aflam ca dragostea ei nu este impartasita. Cum indrazneste, nenorocitul? Bine, mai Fusule, daca fata si-a dezvaluit gingasele sentimente in fata noastra, ti le-a pus pe tava cum s-ar spune, tu ce faci, o elimini din emisiune? De aia nu va iubeste lumea, ai naibii sa fiti de bogatasi, care calcati cu bocancii viata unui om si sufletul ei romantic care te iubeste, desi tu nu meriti, mai acesta…Sa mai ai incredere in astia cu bani si sa-ti dezvalui gandurile intime pentru ei…Rusine, individule, ca altfel nu pot sa-ti spun, mi-e si mie rusine de rusinea ta. Mars in camera ta si mediteaza la ce-ai facut! Acum! Ia sa nu te mai vad ca apari, nonsalant, in fata tuturor, sucind mintile fetelor naive cu inelul tau, cu diamant sau fara. Pun si pariu ca diamantul nu e chiar diamant, e vreo sticla ordinara cu care vrei tu sa ne pacalesti si sa ne arati ca te-ai ajuns. Auzi la el, sa sufere sarmana fata din cauza ta, s-ajunga ea la vrajitoare, sa-i dezlege cununiile, orice ar insemna asta.


Pai nu v-am zis, Magda s-a dus la prietenele ei, vrajitoarele. Si astia de la Euforia tv ne-au aratat exact ce se intampla acolo. O s-o iau cu inceputul, ca la retetele de mancare, poate vrea careva sa faca vreo vizita la stimatele doamne. Apropo, nu le spun numele ca poate interpreteaza ceva din ce spun aici si imi baga vreun descantec, ceva, de ma trezesc incapabil sa mai fac un copil. Nu c-ar gasi madamele site-ul, pana si mie mi-e greu sa-l gasesc pe google, dar mai stii, nu poti subestima niciodata puterea magiei negre…sau albe, ca nu scria si astia au aratat la emisiune in culori. Asa, revenind, la intrarea in conac trona un Hummer, stivi voi, tancul ala pe care americanii il vand sub denumirea de masina de oras. Impresia era deja facuta, din magie se castiga bine. Sau poate era doar de impresie, sa ia ochii clientilor care sa se simta si sa lase mai mult ca doar si Hummerul ala trebuie alimentat cu benzina sau ce naiba o consuma el. N-am vazut cisterna de petrol pentru el asa ca banuiesc eu ca de la benzinarie alimenteaza si madam Campina, Cheia sau Brasov, cum o chema-o pe individa. Intram in casa…casoi vroiam sa zic. Cei de la Euforia ne-au aratat cateva detalii din viata unei vrajitoare in viata, detalii arhitectonice, mobila stil, dolarul in basorelief pe tavan…Am zis dolarul? Asa am zis, stati linistiti, n-am gresit. Daca femeia nu crede in leu sau in euro, ce sa fac? Cum, voi n-aveti vreun dolar pictat in casa? Retrograzi…norocul vostru ca sunt eu aici ca sa va pun la curent cu ce se mai poarta in high-life-ul romanesc.


Trecem la biroul de lucru al stimatei doamne, precum si la ultimul model de jilt, stil tron de imparat, haurit tot, adica plin de aur, bre nepriceputilor…Care nu stiti si voi sa cetiti cartile de tarot si sa le spuneti fraierilor ca ii pandeste o dama bine la drum de seara, sa n-am parte de copilasii mei, care te-o minti. D-aia voi stati in cutiile de chibrituri pe care cu mandrie le numiti “casa”, iar coana mare vrajitoreasa, mandria tiganiei, sta la palatul de doua sute saptezeci de camere, plus camere separat pentru cal, caine si caruta. Ca doar n-a luat-o razna mama Cheia asta sa mearga cu namila aia de Hummer si sa incalce traditia din batrani. A nu se intelege cumva ca am ceva impotriva traditiilor unei minoritati conlocuitoare. Sa fie sanatosi ei si cu traditiile lor, doar ca sa-mi arate asta duminica seara, la o pretinsa emisiune de lifestyle, vorbesc aici de Euforia tv, mi se pare un pic aiurea. Gata, continuam cu Inelul cu diamant, unde Magda s-a asezat deja la masa magica, iar noi inca mai stam si comentam despre palatul vrajitoresei.


Cum spuneam, s-a asezat ea la birou, acolo, iar doamna vrajitoare a aflat de la Magda detaliile povestii de iubire. Ma rog, nu era chiar o poveste, ci doar o poza pe care fata o adusese, poza a lui Fusu. Dupa ce i-au bagat doua-trei ace in cap…hai, ma, potoliti-va, cum sa-i bage ace in cap, dar unde va credeti, in Evul Mediu. Nu, totul a fost foarte civilizat, asa cum se potriveste intr-o tara europeana care este, nu-i asa? Tanti aia a prezentat pachetul de poker, Magda a bagat trei cruci rapide, a taiat si jocul a inceput. Ce am aflat noi in urma descantecelor? Lucruri importante, normal. Se facea ca milionarul asta cu inelul era tare indragostit de patachina, insa mama lui se impotrivea relatiei dintre cei doi. De asemenea, in carti mai aparea inca o individa, nu se stie cine anume, poate era vorba de Cristi Pascu si-o fi fost un pic intuneric in camera de audiente, nu stiu. Cert e ca investigatiile au aratat ca Fusu are cununiile legate. Ori eu sunt total pe dinafara, ori termenii astia nu sunt explicati cum trebuie la nici o emisiune tv, cu atat mai putin la Euforia. Ce naiba inseamna ca ai cununiile legate si cum se manifesta asta? Pare a fi de rau, dupa cum vorbeste lumea despre asta, dar eu chiar nu stiu. Recunosc sincer, mama nu m-a dus niciodata la vrajitoare in copilarie, iar mai tarziu am cautat pe Google, dar n-am gasit o explicatie care sa ma ajute sa inteleg deplin. Dar sa lasam asta deoparte, am priceput ca e de rau. Totusi, spre usurarea noastra, se pare ca exista un leac. Trei pastile, de 2 ori pe zi…nu, nu e asta, lasati glumele proaste. E ceva stiut numai de vrajitoare, mostenit pe linie materna. Oamenii din preistorie mergeau la vanatoare, iar femeile lor stateau cu aia mici, gateau si poate desenau pe pereti. In schimb, femeile vrajitoare isi lasau copiii nemancati si foloseau gainile numai in interes de serviciu. Si atunci te mai miri ca au ajuns la un asemenea nivel de cunostinte?

Din pacate, exact cand eram cu sufletul la gura si asteptam marea dezvaluire, descoperirea secretului suprem al omenirii, si anume cum se pot dezlega cununiile astea, vrajitoarea sefa ne-a bagat un deget in ochi, direct prin camera de filmat, si ne-a atras atentia ca astea sunt secrete de serviciu, protejate prin lege. Legea staborului, nu-i clar? Pai bine, coana mare, eu stau si ma uit ca prostul la toata emisiunea Inel cu diamant, indur prostiile pe care le debiteaza frizerul ala de Cristi Pascu doar ca sa aflu cum e cu minunatele cununii, si matale ce ne faci? E clara treaba, trebuie sa scot banii de pe card (sau s-o putea plati cu cardul direct) si sa merg la palatul huidumei, sa vad care e treaba asta cu legatul. Sau poate ne spune Magda, in calitate de fosta participanta la emisiunea de la Euforia tv, cum e cu minunatiile astea. Chiar as vrea sa aflu si fata pare in tema, are prietene in domeniu, detine cunostinte si experienta. Caline, eu zic sa fii atent ca asta, chiar daca ai eliminat-o, vine noaptea pe la geam si face ca Dracula in filmele proaste.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu