joi, 12 martie 2009

12 Octombrie 2008 - Nunta in direct



Tinerii miri, fostul primar Lis si domnisoara Oana, impreuna cu nasii Viorica si Ionita din Clejani, au placerea de a va invita duminica seara, in studioul emisiunii Rai da buni, la Antena 2, sa va bucurati impreuna cu ei pentru ca…se casatoresc.


Erata apare in general la sfarsitul unui text, insa eu am voie sa fac o exceptie, in ceea ce-l priveste pe domnul Lis: tanar a fost acum ceva timp. In schimb, “mireasa” este destul de tanara. Relatia lor a inceput acum 11 ani, dar foarte mare atentie trebuie sa aiba cei doi intrucat fostul primar are o problema cu bariera celor 12 ani de casatorie, nereusind sa treaca de aceasta cu ocazia celor doua casatorii anterioare. Ei, stiti cum spun francezii, a treia e cu noroc. Mai ales ca in acest caz diferenta de varsta este considerabila, dar daca oamenii se inteleg, cine sunt eu sa intervin cu prejudecatile mele in relatia lor de succes?


Totusi, de ce sa faci o parodie de nunta intr-un studio al unei emisiuni tv? Incercasera oare oamenii la mai multe restaurante si erau deja ocupate? N-au reusit sa puna un cort pe marginea unui lac, asa cum se mai practica? Sunt sigur ca gaseau ei vreo firma de catering sa le aduca un pateu, un fursec, ceva, plu doua pahare de sampanie. Pai si atunci, de ce sa-i vad eu pe cei doi la emisiunea lui Morar? Ma rog, nu astept raspunsul “pentru ca te uiti”, trebuie sa ma uit, da? Ar trebui sa-mi multumiti ca va economisesc timpul si va permit sa va bucurati de viata voastra fara sa fiti nevoiti sa vedeti asa ceva. Nu, de statuie nu e cazul, sa nu exageram.


Trebuie sa fiu absolut sincer si sa recunosc in fata voastra ca nu am vazut emisiunea de la inceput astfel ca am pierdut ceva evenimente importante. Ca s-au casatorit cu adevarat sau nu, e chiar prea putin important atat pentru mine, cat, presupun eu, ca si pentru voi. In fond, nu ma interesa Lis nici atunci cand era primar, iar acum si mai putin de atat. Singurul motiv pentru care m-am uitat vreodata la acest cuplu a fost ca am ceva prejudecati in ceea ce priveste cuplurile cu ceva diferenta de varsta intre parteneri. Va explic si de ce. Din punctul meu de vedere, atunci cand aceasta diferenta este mai mare de 8-10 ani, deja nu vad despre ce ar mai putea vorbi cei doi. De obicei, cuplurile sunt legate de anumite pasiuni comune, de anumite lucruri pe care le fac impreuna si care le fac placere. Or mi se pare un pic ciudat ca unui om de 20 de ani sa-i placa aceleasi lucruri ca unuia de 35 de ani, sa zicem. Nu e imposibil, dar e ciudat. Astfel este si in cazul de fata, domnisoarei Oana, iubita lui Lis, placandu-i sa iasa in oras, sa colinde magazinele, pe cand partenerul sau prefera sa stea in casa, sa duca o viata linistita, ca omul ajuns la pensie. La drept vorbind, e treaba lor ce fac si cum se inteleg, dar ce cauta ei la televizor?


Bun, sa presupunem ca n-a fost ideea lor sa-si organizeze o parodie de nunta, dar de ce sa fii de acord cu asa ceva? E funny? Nu e, va spun eu, e penibil. Vi se pare normal sa apari in studio la Rai da buni, sa-ti aduca oamenii aia un tort, sa iti cante La multi ani, plus Ia-ti mireasa ziua buna? Pai de ce? Te plictisesti acasa, duminica seara. Dar iesi, prietene plesuv, la un teatru, la un film sau la o prajitura. Sau plimba-te pe bulevard, uita-te la vitrine si vezi-ti de viata ta. Sigur o sa ai ocazia sa apari la tv daca va fi cazul de ceva important. Sau ia uite o idee, fa tu o nunta adevarata si o sa vezi ca apar si oamenii astia de la televiziuni sa te dea la emisiuni. Sau or fi facut nunta deja? Hmm, conteaza?...Important este ca i-au avut nasii pe lautarii de la Clejani, pe trubadura Viorica si pe sotul ei. Atmosfera pe durata intregii emisiuni a fost ca-n filmele indiene, doua vorbe si pac! mai baga Viorica doua versuri dintr-o melodie de petrecere. Raspunde Lis la nu stiu ce intrebare, glasuieste tremolat cantareata. Intreaba Morar ceva, mai auzim o glasuire din adancul gatului hartistei. Ce sa zic, divertisment la el acasa.


Nu va spun ca s-a furat mireasa. Da, domnule, au luat-o doi stripperi. Sau mai bine sa va spun despre asta, poate avem ceva cititoare interesate? Ok, poze n-avem, chiar daca aveam nu le puneam de altfel, dar macar doua vorbe sa va spun, vorba cuiva. Au aparut doi baieti, pachetele de muschiulet impanat, si au inceput un moment artistic gen Apaca 1990. Incep acum sa-l regret pe vestitul Cornelius Pasat, coregraful stripperilor de pretutindeni, momentele realizate de el sunt arta pura. Ei bine, incercarile astea ratate erau in ton cu intreaga emisiune, jalnice, lucru bun pana la urma. Ei, s-au ondulat doua minute in jurul Oanei, iubita lui Lis, au luat-o si au plecat in treaba lor. Acum ginerica a ramas cam ganditor, cu paharul in mana, dar ferm convins ca se intoarce. S-o fi intors, dar de ce? Iubire?...Hai, lasa-ma, l-ati vazut vreodata pe fostul primar? Interes?...I-or fi ramas ceva fonduri de pe vremea cand administra Bucurestiul. Totusi, ar trebui ceva conturi burdusite pentru a-l avea alaturi seara, cand te culci. Nici nu ma gandesc la alte chestii ca ma ia cu durere de masele.


Si dupa ce am depasit momentul subtilizarii miresicii, am ajuns la finalul unei emisiuni deosebite, nu fara a va pomeni si de dansul pe care l-au prestat mirii. Talentat domnu’ Lis, oare lui i se spunea Ursul? Ma rog, daca nu i se spunea, ar cam fi cazul. Atata gratie intr-un singur om n-am mai vazut de pe vremea cand ma uitam la miscarile lui Adrian Nastase. Doamne-ajuta, au trecut, s-a terminat, e liniste acum…

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu