joi, 12 martie 2009

07 Octombrie 2008 - Andreea Mari...Mantea



Sariti, lume, sariti! Desi in mod normal concediul pentru crestere si ingrijire copil dureaza 2 ani, pot sa jur ca la emisiunea lui Brancu a aparut Andreea Marin-Banica.


I-am recunoscut imediat gesturile timide, zambetul acela atat de fals incat, vorba lui Badea, ti-e frica sa adormi langa ea in pat, scuturatul din pletele rebele, vorbele incarcate de nimic. Era ca si cum ea nici nu plecase din fata camerelor, ca si cum Surprize, surprize era la cel de-al o mie doua sute treizeci si doilea episod. Il asteptam si pe Elvis sa apara langa ea, sa le zambeasca fanelor si s-o ia de par pe zana acasa, ca plange copilul.


Dar nu, cat de amarnic ma inselam. Cat am putut sa gresesc si acum regret din tot sufletul. Domnisoara Andreea, imi cer mii de scuze dumneavoastra si familiei pentru eroarea grava pe care am facut-o. Oare cum am indraznit eu, un simplu nevolnic, sa va alatur unei asemenea dive in viata, unei legende a televiziunii romanesti? Stiu ca nu sunteti decat o simpla aspiranta la statutul de vedeta si nimic mai mult, sunteti la inceputul unei cariere. Insa aceasta cariera promite din plin, avand in vedere debutul furtunos.


Si-acum sa risipesc misterul in care stiu ca va adanciti citind aceasta cronica: domnisoara Andreea Mari…Mantea, la naiba, este noua asistenta a lui Mircea Radu, bre, la Din dragoste, bre. Ea nu are nici o legatura cu binecunoscuta zana a surprizelor, asemanarea tine doar de o incercare inconstienta de a copia modelul de succes brevetat la Surprize. Cand o sorb din priviri pe aceasta tanara, ma gandesc ca in sfarsit am sansa aceea unica in viata, de a asista la aparitia unei noi stele pe firmamentul micului ecran. Poate ca nu intelegeti, dar acestea chiar sunt momente istorice. Pe zana originala am ratat-o, nu am dat atentie unui tanar talent, intr-o ascensiune fulminanta, ce incepuse sa cucereasca inimile pensionarilor si acelor slabi de inger, telespectatori de TVR. Dar de data aceasta promit sa nu mai fiu pasiv, sa nu las oportunitatea sa treaca pe langa mine, sa nu dau cu piciorul sansei de a spune:”da, aceasta va fi o vedeta adevarata”.


Singurul lucru ce ma tine oarecum in expectativa si ma face sa nu debordez de fericire este intrebarea: dar daca publicul nu mai vrea o alta Andreea Marin? Ei, cum ar fi sa apara o clona perfecta, ce a furat toate gesturile, cuvintele, ba chiar si gestul acela delicios de tuguiere a buzelor, si, tocmai cand credea ca este pe drumul perfect, ea sa-si dea seama ca lumea s-a saturat de modelul zanei? Cum, sa pierzi atata timp studiind cum se comporta, cum vorbeste, cum merge, cum rade diva originala, sa reusesti sa pari o copie la indigo, iar telespectatorul nerecunoscator sa te refuze? Dar ce ii multumeste pe taran…pardon, pe dragii nostri privitori? Aud din colt, de la doamna, ceva de originalitate? Haide, draga, termina cu prostiile astea, ca doar n-am aparut in show-biz de ieri-de azi…Stie domnu’ Lazarov mai bine decat voi toti, ca doar trei sferturi din ce vedeti voi la televizor e creatia dansului. Si mi-a zis el mie ca imi sta foarte bine daca zambesc enigmatic atunci cand nu am ce sa spun, daca scutur din bucle atunci cand lumea ma intreaba ceva nepotrivit sau daca mai chicotesc un pic, doar ca sa par amuzanta.

Nu-mi place mie in mod deosebit Brancu, dar, asa cum am mai recunoscut, omul stie sa-si faca meseria. N-a scapat nici el prilejul de a sugera asemanarea mai mult decat evidenta, intreband-o pe steluta in devenire daca i-ar placea Stefan Banica. Oare domnisoara Mantea realizeaza de unde pana unde aceasta intrebare? Hmm, m-as cam mira sa faca asta, dansa este mult prea “naiva” ca sa inteleaga rautatile astea, tuu…Oricum, a evitat frumos raspunsurile la orice intrebare care nu ii convenea, scuturand un pic din bucle, chicotind nevinovat sau strangand buzitele, toate astea intregind aspectul de Zana la xerox.


In ceea ce priveste dorinta mea personala de a mai vedea inca o doamna Andreea la televizor, trebuie sa recunosc sincer ca mi-a lipsit originala, serile in care ma obisnuisem sa deschid televizorul si sa-i vad mutrita simpatica, manca-o-ar mama de frumoasa, s-au pierdut in negura timpului. Dar iata ca domnul Lazarov s-a gandit si la mine, amaratul lasat fara obiectul adoratiei, si mi-a oferit o copie. E drept, mai este ceva drum de parcurs pana sa o egaleze pe actuala doamna Banica, insa inceputul a fost facut. Atentie, Mircea Radu, acest gen de vedeta nu accepta sa lucreze in echipa, se pare ca nu se simt fericite decat in centrul atentiei.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu